Friday, December 2, 2011

~ datang nak MAKAN ke nak BEGAMBOR ~

Assalaaammualaikummm....=)



Haritu masa outstation ke penang aku and team-team aku...ehh dah mcm myteam plak dah. haha~ kitorang pegi makan kat Puncak Mutiara Cafe, kat Kampung Pelet, Bukit Mertajam. Ape yang istimewa...??? mmg istimewa habaq hang...

Kat cini yang best nye deco cafe ni. ala2 pondok gitu. macam romantik2 pon ade. =P eh, bawak family makan reramai pon best ape....so. aku malam kejadian ade official dinner kat tempat ni. kirenye kalo pegi penang area seberang jaya tu jgn lupe singgah makan kat cini lah. mmg tak rugi.

Tapi yang buat kan mlm tu special beganda-ganda sebab aku ngn team-team aku makan FREE. di ulangi makan FREE ok...! mmg melantak sampai lebam lah kitorang. oder mmg tak bley blah. mmg kaki kikis betul lah. hahaha~

Alaaa rezeki kan. biase laa kalo pegi tempat org, diorang belanje. malam tu yang blanje kami sume makan pemborong dr pulau pinang. kitorang panggil die 'mamu' Alhamdulillah murah rezeki beliau belanja kami sume makan. nnt blanje lagi na mamu... =)

Mule-mule sampai aku ngn officemate aku ni cadang nk dok satu meja, takmo campur meja bos. konon nak melantak puas-puas la tanpa ade scene cover-cover cun time makan. tapi last-last-susun-punya-susun kena duduk satu meja ngn bos jgk. adehhh....

So aku oder kambing grill and Strawberry blanded. kalo datang cini harus try la menu-menu kambing kat cini. sbb tempat ni fames dgn menu kambing kot. sblm ni aku penah dgr pasal cafe ni. tp ni 1st time dtg mkn.



*aku google jerk pic nih. tak snap pn pic mkanan heheee~

Nak dijadikan kesah nye.....makanan aku paling lambat sampai. aku tak tau ape masalah diorang kat dapor time tu. dok bersilat ngn kambing ke ape ntah. orang lain pakat dah abis melantak aku telan air liur je tgk diorang mkn. kalo ye pon nak dera aku jgn la mcm ni skali. kejam tau. perut aku dah sujud merayu belas kasihan dah nk makan time tuh. smentara tggu mkanan aku sampai aku smeckom makanan kwn2 aku. ke aku yg kejam~hahaha~ ok laa 2 kan sharing is caring kan =P

Dah makanan sampai. air plak dah buat hal. tak sampai-sampai. yang ni pon aku tak tau kenape diorang nak sabotaj aku. nak kate aku cun sangat, mmg aku tipu korang laa. hahaha~ kalo aku announce statement ni sure semua orang masuk kepala bawah meja. =P

dah dekat 185 kali tanye kat pelayan die. and sampai habis lah kambing grill aku. last-last yang smpai bukan strawberry blanded, tapi strawberry shake. yang orang lain sume takde problem. mmg sah aku umum cafe ni sabotaj aku ni. nasib baik makan free so aku tak kisah sgt. hehe~


Sebelum makan harus lah snap-snap dulu sementara tggu makanan sampai. aku with officemate aku, kak amy mmg gile camera.  so aku dapat geng yang suke begambo. asik begambo je lah =D

Makan sampai lebam....tak banyak sgt pic time makan. ni kat meja aku je...meja yang lain-lain tak snap pon. ;)

Lepas makan pon possing jugakkkk....ape nak jadi tatau... =D
Kitorang makan kat atas kayangan wooo.....
tipu jerk =P
'Mamu' dh reserve kan tinggkat atas untuk kitorang sume. name pon kat atas kan. so nama tempat mkn tu kayangan. kat tempat lain pon ade nama nye jugak. lain tempat lain nama gitu. hehe~

sebelum balik sempat lagi kitorang begambo dulu kat kolam ikan. mmg cantik deco kat citu.

Ok. dah abis pic aku~balik dengan keadaan yang sangat kenyang. sampai besoknye pon kenyang lagi. haha~ =P

















::....ini yang best kalau outstation, duit tak kuar langsung untuk makan. sume di tanggung. lagi pon orang bernas mmg suke makan pon. nak-nak plak makan FREE hehehe~ ....::

2 comments:

mama tisya said...

mkn2 tu yg best....heehhe

~ cik AiN pinky ~ said...

kena daging rusa sepinggan mmg best laa.....hehehehe