Friday, March 30, 2012

~ Suria KLCC terbakar!!! gempar ~

Salam.....




Pagi ni bukak blog tengok ade yang dah update entry pasal kebakaran kat KLCC semalam.
Dah orang sume buat entry pasal semalam, so kalau aku pon tulis ceritanye pon tak jauh beza kan.


So. Tak Payah...!!!
Aku bagi link blog berkenaan je, kau boleh baca kat situ. hehe~


Kejam ke.? tak kan. haha



LINK 1 - cik Epal
LINK 2 - feelfreetofly
LINK 3 - myMetro


ok dah baca?




Yang aku nak citer nye pengalaman aku waktu kejadian.
Office aku belakang KLCC je. so mmg hari-hari aku balik lalu ikut KLCC.
Semalam sebelum balik, sempat aku layan FB. Then aku ternampak ade org tag kat FB membe aku gamba berasap kat KLCC. Aku ignore je benda-benda mcm tu sebab kadang-kadang ntah bile punye gamba kan. Buat gempak je lebih. 


Aku balik 5.30. Walaupon aku ignore pasal gambar tu tapi ade sikit lah aku terpedaya. hahaha
Sebab nye.....sebelum aku balik, aku pegi intai kat tingkap. Dari Office aku mmg nampak KLCC. So aku tgk mcm takde ape-ape. Dalam hati "elehhh ntah bile punye gamba...kalau betul pon sure dah ok. ni dah 5.30 kot...ntah pukul brape die post gamba tu"


Nampak aku kental disitu bukan? =P




Sampai je aku dlm KLCC, lebih kurang pukul 5.35 or 5.40 mcm tu...tibe-tibe ade announcement suruh tinggalkan bangunan dengan segera.
Aku tgk org ramai masing-masing muke blurrrr......temasuk aku. haha~


Giler tak blurrr....sume tak tau nk kemana. aku tgk orang pakat naik, kuar ikut tasik. Tapi aku takmo pegi tasik. Aku nak pegi LRT. Aku ni plak ngek skit sbb tak tau sgt jln dari tasik utk pegi ke LRT. Biase aku guna jln dlm KLCC tu je. hahaha~


Aku ni nekad nak jalan jugak dlm KLCC pegi LRT sbb tengok ade je orang jln pegi LRT. Akhirnya aku sampai jgk kat LRT and dapat kuar dr KLCC dengan selamat. heheee~






* Moral of the story~
# Jangan ngek macam aku. Kalau kecemasan mcm ni tak pasal-pasal je. =P
# Ikut arahan petugas
# Jangan degil macam aku (nasib baik tak jadi ape-ape kat aku)
# Bila panic jangan terus panic and menggelabah tak tentu pasal. Befikir dengan bijak (Tapi keputusan aku semalam tak bijak sgt. Jangan ikut!!! haha)




Sekian~

2 comments:

mama tisya said...

nasibaik tk terperangkap sama..:-p

~ cik AiN pinky ~ said...

itu lah pasal...hahaha